Wellness en Fitness: Natuurlijk, maar waar? (deel 26) | --

Toen De Draak op juni 2014 heropend werd was de wellness ruimte nog niet klaar. Dat er een nieuwe wellness en fitness ruimte moest komen stond voor mij vast; maar ik wilde dat zeker niet meer realiseren op dezelfde plek in het hotel. Tenslotte had deze faciliteit ervoor gezorgd dat de weekend bezetting behoorlijk omhoog was gegaan en die opgaande lijn moest opnieuw opgepakt gaan worden. Intussen was restaurant La Pidola nog steeds als eetgelegenheid in gebruik maar , onder druk van de economische crisis , liep de omzet daar al enige tijd terug. Op een moment zaten we met dochters en schoonzoons daarover te filosoferen , er waren al diverse pogingen gedaan om die neergang te keren maar niets mocht baten.

Totdat schoonzoon Raymon de opmerking maakte “Als die omzet blijft teruglopen waarom dan daar geen wellness en fitness ?” Ik keek hem aan en zei “Ik ga even rekenen Raymon , maar dit is een perfect idee !!!” Een paar rekensommen leerden me dat er dus weer drie hotelkamers en een suite terug zouden komen , fit- en wellness in een fraaie 14e eeuwse ruimte , en nog belangrijker …. Er zouden bij sluiting van La Pidola geen ontslagen hoeven te vallen. De leerlingen daar werkzaam moesten toch naar andere leerbedrijven en er konden medewerkers doorgeschoven worden. De overhead kosten die op de exploitatie Pidola drukten zouden ruim gecompenseerd worden uit de omzet van de extra hotelkamers.

Natuurlijk wel overleggen met verzekeraar maar die vonden het uiteindelijk een prima idee , Hans en ondergetekende konden hen overtuigen. Uiteindelijk is er een fantastisch fraaie ruimte bijgekomen , met de ideeën van Hans , de wellness architect en onze eigen inbreng mochten we zeker apetrots op het resultaat zijn. Ook onze hotelgasten roemen de geweldige combinatie van de strakke cabines , de kleurencombinaties en de ambiance waarbinnen alles gerealiseerd is. Voordeel ook ten opzichte van de vorige situatie is dat nu alles met de lift bereikbaar is en veel overzichtelijker voor de hotelgasten.

Ook de inrichting , stoffering en het schilderwerk in alle kamers in het hoofdgebouw zijn op elkaar afgestemd. Met “passen en meten” konden we alle 4 gebouwen in een ( 1 ) sfeer brengen met de verzekeringsgelden . Dat hield wel in dat er minder “uitbundig” gestoffeerd moest worden maar ook dat paste weer prima in het tijdsbeeld. Ook dochter Kirsten heeft voor wat kleur – en materiaalkeuze betreft uitstekend werk geleverd . Ook het meubilair is met goed inzicht door haar uitgekozen. Het hele inrichtingsteam , Wesley , Hans , Kirsten , Meuviro en ondergetekende mochten terecht trots zijn.

Er kon met nieuw en enthousiast elan geëxploiteerd gaan worden , het gehele , ook verjongde , team keek met rotsvast vertrouwen in de toekomst. Inmiddels was er ook per 1 maart 2015 een nieuwe Chef-Kok aangenomen , Sander Doggen , een voormalig leerling van De Draak met enorm veel ervaring in sterrenrestaurants in binnen – en buitenland. Sander en ik hebben altijd contact met elkaar gehouden en ieder in De Draak , maar ook mijn vrouw en ondergetekende waren erg blij met zijn terugkeer . Hij kreeg van mij ook een duidelijke opdracht mee ; “Geen ster maar wel er tegen aan koken”.

Met een vernieuwd / verjongd team in de bediening , receptie , housekeeping ( extern bedrijf ) , management en keuken stond er “een club mensen waarmee je de oorlog kon winnen”. Er was , na alle misère , op alle fronten een complete turnover gerealiseerd . En … zeker zo belangrijk … er werd weer veel gelachen en dat straalde ook af op onze gasten.

 

Adres Grote Markt 36
Bergen op Zoom
Telefoon: + 31 (0)164 25 20 50
E-mail: info@hoteldedraak.nl
Nieuwsbrief
Schrijf je in met je e-mailadres:
Algemene Voorwaarden Horeca   |   Ontwerp en realisatie: JeP, Creatieve Realisten